شرکت طراحان ماشین حجازیان
شرکت طراحان ماشین حجازیان

preloader
سگ میل

سگ میل (SagMill)

آسیاب نیمه خودشکن می‌تواند عملیات خردایش که معادل دو یا سه مرحله خرد کردن و غربالگری است را به سادگی انجام دهند. آسیاب sag با قطر زیاد و طول کوتاه خود در مقابل آسیاب گلوله‌ای قرار می‌گیرد و قابل استفاده برای مواد معدنی و صنایع مختلف است. داخل این آسیاب با صفحات بالابر پوشانده شده تا مواد داخل آسیاب بلند شوند سپس از روی صفحات روی بقیه بار سنگ معدن بریزند. آسیاب سگ میل اغلب به‌عنوان «آسیاب صنعتی متمرکز کننده مدرن» استفاده می‌شود و می‌تواند محصولات نهایی را با کیفیت قابل قبولی تولید کند.

معرفی آسیاب sag یا نیمه خودشکن

آسیاب نیمه خود شکن مانند آسیاب گلوله‌ای و آسیاب بال میل به دسته تجهیزات «سنگ زنی» تعلق دارد و از لحاظ کاری تقریباً شبیه به آن‌ها است. یک آیتم اصلی برای تشخیص آسیاب SAG «سرعت پر شدن توپ فولادی در پوسته آسیاب» است. کار اصلی این دستگاه مانند آسیاب گلوله‌ای «سنگ زنی» است با این تفاوت که دستگاه خردایش از مواد خرد شده داخل سیلندر به‌عنوان رسانه خردایش استفاده می‌کند؛ یعنی مواد دائماً ضربه می‌خورند و آسیاب می‌شوند تا به‌تدریج پودر شوند. گاهی اوقات برای بهبود ظرفیت فرآوری آسیاب، مقدار کمی گلوله‌های فولادی به دستگاه اضافه می‌شوند که معمولاً 3 تا 2 درصد از حجم آسیاب را اشغال می‌کنند. به این آسیاب‌ها «آسیاب نیمه خودشکن» می‌گویند.

4 مزیت طلایی آسیاب نیمه خودشکن

از مزایای این سنگ شکن معدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

§       کاهش هزینه‌های مادام‌العمر

ویژگی‌های منحصربه‌فرد آسیاب SAG باعث شده تا این دستگاه قادر به انجام عملیات آسیاب با تنظیمات و تجهیزات کم‌تری نسبت به آسیاب‌های معمولی باشد. این امر به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نگهداری از آسیاب SAG کمک می‌کند.

§       برنامه گسترده

دامنه کاربرد انواع سگ میل بسیار گسترده است. آسیاب نیمه خودشکن می‌تواند معادل خرد کردن و غربالگری دو یا سه مرحله‌ای، آسیاب میله‌ای و بخش یا تمام فرایند آسیاب گلوله‌ای باشد. آسیاب SAG بهترین راه‌حل برای آسیاب مرطوب است. در این راستا فرآیند خرد کردن و غربالگری به‌سختی انجام می‌شود.

§       عملکرد خودکار کارآمد

از طریق این دستگاه می‌توان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد، میانگین خردایش را کاهش و در عین حال ظرفیت تولید را افزایش داد.

§       سیستم متخصص آسیاب هوشمند

با توجه به داده‌های حرفه‌ای به دست آمده، بزرگ‌ترین آسیاب SAG 42 اینچ (12.8 متر) قطر دارد که توسط یک موتور 28 مگاوات (38000 اسب بخار) نیرو می‌گیرد. در حالی که CIC در حال حاضر قادر به تولید آسیاب‌های SAG با حداکثر قطر 21 اینچ (6.5 متر) است.

سخن پایانی

AG/SAG مخفف آسیاب خودشکن و آسیاب نیمه خودشکن هستند که با دو عملکرد خرد کردن و آسیاب ترکیب می‌شوند، از خود مواد آسیاب شده به‌عنوان رسانه آسیاب استفاده می‌کنند، از طریق تأثیر متقابل و عمل خردایش باعث کاهش تدریجی اندازه مواد می‌شوند. این دستگاه‌ها در معدن و صنایع مختلف به کار می‌روند. آسیاب SAG معمولاً برای خرد کردن قطعات بزرگ به قطعات کوچک به‌ویژه برای پیش پردازش مدارهای آسیاب استفاده می‌شود؛ بنابراین به‌عنوان دستگاه خردایش مرحله اولیه شناخته می‌شود. آسیاب SAG توانایی آسیاب کردن برخی سنگ‌های بزرگ و سخت با میزان پر شدن 9 تا 20 درصد را دارد. این آسیاب سنگ‌های معدنی را از طریق ضربه، ساییدگی، نیروهای سایشی آسیاب می‌کند.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است